Sommarens väska är klar. Virkad i afrikanska rutor. Självklart en liten "tassel".
lördag 21 maj 2011
måndag 16 maj 2011
söndag 24 april 2011
Trisse får en stickad och tovad kattkorg
Hej!
Här är jag - Trisse, en helt underbar social kattkille av rasen Devon Rex. Blåspotted och snart 6 månader gammal. Hela 3 kilo tung. Som liten hette jag Blueboy och bodde hos min uppfödare Berit Benedict i Holsbybrunn.
Jag bor som ensamkatt och har blivit så bortskämd som man bara kan önska. Får god mat, massor av uppmärksamhet och de bara älskar mig! Jag busar med alltoch alla, leker kurragömma och spinner loss.
Här är jag - Trisse, en helt underbar social kattkille av rasen Devon Rex. Blåspotted och snart 6 månader gammal. Hela 3 kilo tung. Som liten hette jag Blueboy och bodde hos min uppfödare Berit Benedict i Holsbybrunn.
Jag bor som ensamkatt och har blivit så bortskämd som man bara kan önska. Får god mat, massor av uppmärksamhet och de bara älskar mig! Jag busar med alltoch alla, leker kurragömma och spinner loss.
Här poserar jag framför garnet som matte ska sticka en kattkorg av.
11 nystan av Eskimå, hm jag vet garnet är rosa, hade jag fått önska så hade jag valt blått...men jag gör mig bra i rosa i alla fall.
11 nystan av Eskimå, hm jag vet garnet är rosa, hade jag fått önska så hade jag valt blått...men jag gör mig bra i rosa i alla fall.
Att vara med i, på och under stickningen är både varmt och skönt.
Jag spinner o matte stickar. Så mysigt har vi det ofta!
Kollar att allt går rätt till.
Sticka fortare!
Den enormt stora kattkorgen har tovats i tvättmaskinen
och krymt till mer än hälften.
Den blev perfekt för en liten underbart bortskämd katt som jag!
lördag 18 september 2010
Stygnhälsning nr 1
Så här härlig blev den blev!
Tack alla tjejer för er medverkan!
9 broderiglada tjejer skulle brodera på varandras tyg.
Ett nytt broderi kom i brevlådan varje månad som man fick fortsätta brodera på.
Det var jätteroligt! Hade gärna behållt alla!!!
Temat var en egenvald dikt.
Stygnhälsningen var som ett kedjebrev ungefär,
fast man fick tillbaka sitt eget broderi på slutet,
som man också hade börjat brodera på.
Temat var en dikt, men jag hittade ingen bra dikt till mitt tyg,
ett naturfärgat linnetyg, där jag hade gjort ett eget screen-tryck,
så det fick bli Kornelis Wresviks -
- Barn är ett folk och de bor i ett främmande land...
Jag började med att brodera stenar, små, stora, vita, grå och svarta.
Sen postade jag mitt broderi till Röbäck, som skickade det
vidare till Umeå, som skickade det vidare........
I juli kom det tillbaka :)
lördag 4 september 2010
fredag 6 augusti 2010
onsdag 4 augusti 2010
Ett av sommarens alla projekt
Var i Kalifornien i början på sommaren
med familjen på en underbar semester,
på vägen till Las Vegas hoppade jag in i en affär
för att köpa oss något kallt att dricka.
Då sprang jag på "Kool-Aid",
som jag sett att många färgar garn med.
Fick 9 påsar för under 2 dollar.
Den nionde påsen var en miss för den var ofärgad.
Kan de dricka saften,
så måste den väl vara ofarlig att fägra med eller?
När jag kom hem åkte jag ut till Eks lilla bod
och köpte vitt entrådigt ullgarn från Järbo.
Väl hemma satte jag igång.Blötte ner garnet, blandade till saftpulvret med smakerna -
blåbär, mango, citron och apelsin.
Det doftade ljuvligt i köket!
Kramade ur garnet, la det i en skål,
hällde på saften lite här och var på garnet och sen
- skjuts in i microugnen.
Efter 4 minuter i micron på full effekt och
många, många timmar senare,
var sjalen färdig.
En Annis efter möster hittat på Knitty.com
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)