söndag 4 mars 2012

Stygnhälsning - ett slags kedjebrev

 Stygnhälsning nr 2 började i december 2010,
 och landade i brevlådan ett år senare,
 efter att 11 olika tjejer runt om i Sverige
hade broderat vad de har känt för.
Utgångspunkten var en handduk.
Själv broderade jag en liten text som min dotter skrev till mig
på en liten lapp när hon var nyss fyllda 7 år -
hej mamma Dej jag tuker åm
Trisse är med och sitter och funderar på
 vad matte ska brodera på denna fina handduk ,
innan den skickas iväg.
 till nästa 
tjej.

4 kommentarer:

Black Iris sa...

Vilket jätteroligt projekt..

Maidi

fale artut sa...

Tackar så hjärtligt för kommentaren!

Prinsessa på ärten sa...

vilken härlig form av kedjebrev :)

Anonym sa...

Att du var duktig med nål, tråd, virknål, stickor samt andra diverse "verktyg" det visste jag tidigare, men inte att du är SÅ proffsig!!! Jättefina saker, taxarna gillar jag skarpt och vilken kudde! Fantastiskt fin! Vilken fantasi! Trisse verkar vara en riktigt gullig katt./Tvillingmamman