söndag 24 april 2011

Trisse får en stickad och tovad kattkorg

Hej!
Här är jag - Trisse, en helt underbar social kattkille av rasen Devon Rex. Blåspotted och snart 6 månader gammal. Hela 3 kilo tung. Som liten hette jag Blueboy och bodde hos min uppfödare Berit Benedict i Holsbybrunn.
Jag bor som ensamkatt och har blivit så bortskämd som man bara kan önska. Får god mat, massor av uppmärksamhet och de bara älskar mig! Jag busar med alltoch alla, leker kurragömma och spinner loss.

Här poserar jag framför garnet som matte ska sticka en kattkorg av.
11 nystan av Eskimå, hm jag vet garnet är rosa, hade jag fått önska så hade jag valt blått...men jag gör mig bra i rosa i alla fall.

Det luktar så gott och är riktigt mjukt och skönt. Gillar att vara med överallt!
Att vara med i, på och under stickningen är både varmt och skönt.
Jag spinner o matte stickar. Så mysigt har vi det ofta!
Kollar att allt går rätt till.
Sticka fortare!
Under stickningen är också ett bra ställe att vara på...
3 dagar senare är den stickade kattkorgen klar.
Den enormt stora kattkorgen har tovats i tvättmaskinen
och krymt till mer än hälften.
Den blev perfekt för en liten underbart bortskämd katt som jag!

12 kommentarer:

Iréne Ek sa...

Tack Eva. Det var trevligt se både din stickning och din underbara kisse. Kommer och hälsar på någon gång. Är ju tokig i katter och din är ju underbar.
Kram från Iréne

ann sa...

Åh vilken finingkorg, det är underbart att tova på alla sätt.

Miltons matte sa...

Hej Eva! Ja den var verkligen fin, och vilken underbar katt! Roligt att läsa din blogg! //Carina (som träffade dej i Bor)

Anonym sa...

Hej, min katt vill oxå ha en sån! Men hur gör man? Har du något mönster jag kan köpa/få? Tack på förhand. Hälsningar Helen. Min mailadress: helenthelander@hotmail.com

Min tråd sa...

Hej Helen!
Början på korgen hittade jag på ravelry.com - catbasket.
Resten improviserade jag. Gör den STOR för den krymper otroligt mycket. Jag hade 160 maskot total i botten, men kunde lätt gjort 2 - ökningar till
176 m.
Lycka till!

Berit sa...

Åh vilka underbara bilder du har på Trisse, tänk så bra han har fått det. Så roligt att läsa din blogg, med din härliga humor.
Kram från Berit (Trisses gamla matte)

Bittan sa...

Sån fin kisse och korg!! Kram Bittan

Emma sa...

Åh! Min Caesar (Cornish Rex :))hade älskat en sådan! Har du använt något mönster eller bara stickat efter eget huvud? Jättefin blogg!

Kram

Lotta sa...

Hejsan!
Vilken fin blogg du har.
Har tänkt gjort en sån fin korg till mina katter oxå. Jag undrar vilken storlek på stickorna du har använt?

Mvh Lotta

Min tråd sa...

Hej Lotta!

Tack för titten på min blogg :).
Jag änvände stickor 10.

Med vänlig hälsning, Eva

Lotta sa...

Hej igen!

Använde du rundstickor från början el använde du strumpstickor i början och går över till rundstickor?

Skullde du vilja dela med dig av mönstret el om jag får köpa det av dig?

Mvh Lotta

Min tråd sa...

Hej igen! Jag använde strumpstickor i början. Grundmönstret hittade jag när jag var inloggad på ravelry.com ( gratis ) - där sökte jag på -catbasket- sen byggde jag på ett litet tak :) Har tyvärr inget mönster, men sticka stort för det tovar ihop sig mycket.
Lycka till!