lördag 18 september 2010

Stygnhälsning nr 1

Så här härlig blev den blev!
Tack alla tjejer för er medverkan!
Hösten 2009 startade detta projekt.
9 broderiglada tjejer skulle brodera på varandras tyg.
Ett nytt broderi kom i brevlådan varje månad som man fick fortsätta brodera på.
Det var jätteroligt! Hade gärna behållt alla!!!
Temat var en egenvald dikt.
Stygnhälsningen var som ett kedjebrev ungefär,
fast man fick tillbaka sitt eget broderi på slutet,
som man också hade börjat brodera på.
Temat var en dikt, men jag hittade ingen bra dikt till mitt tyg,
ett naturfärgat linnetyg, där jag hade gjort ett eget screen-tryck,
så det fick bli Kornelis Wresviks -
- Barn är ett folk och de bor i ett främmande land...
Jag började med att brodera stenar, små, stora, vita, grå och svarta.
Sen postade jag mitt broderi till Röbäck, som skickade det
vidare till Umeå, som skickade det vidare........
I juli kom det tillbaka :)

3 kommentarer:

ann sa...

åh vad fin den blev den kan du vara riktigt glad för, Jag har precis tagit mina stygnhälsningar med till jobbet för att inspirera mina elever.

Men vet du vad??? jag har stickat min första mudd på engelska!!! det var inte så svårt faktiskt.

Gerda-Thyra sa...

Så jättefint!
Vilken kul ide´att brodera en bild på det här sättet!
Spännande för alla!
Det här skulle jag också vilja göra!

Emilia sa...

Superfint - vilken kul grej!