onsdag 4 augusti 2010

Ett av sommarens alla projekt

Var i Kalifornien i början på sommaren
med familjen på en underbar semester,
på vägen till Las Vegas hoppade jag in i en affär
för att köpa oss något kallt att dricka.
Då sprang jag på "Kool-Aid",
som jag sett att många färgar garn med.
Fick 9 påsar för under 2 dollar.
Den nionde påsen var en miss för den var ofärgad.
Kan de dricka saften,
så måste den väl vara ofarlig att fägra med eller?

När jag kom hem åkte jag ut till Eks lilla bod
och köpte vitt entrådigt ullgarn från Järbo.
Väl hemma satte jag igång.
Blötte ner garnet, blandade till saftpulvret med smakerna -
blåbär, mango, citron och apelsin.
Det doftade ljuvligt i köket!
Kramade ur garnet, la det i en skål,
hällde på saften lite här och var på garnet och sen
- skjuts in i microugnen.
Efter 4 minuter i micron på full effekt och
många, många timmar senare,
var sjalen färdig.
En Annis efter möster hittat på Knitty.com

1 kommentar:

ann sa...

åh så kuligt och så fin den blev sjalen. vem har egentligen tid att arbeta när det finns så mycket kul som vill bli gjort