söndag 12 juni 2011

Te-lapare och en stunds virkning

Då var det dags för en te-stund och lite virkning på min kappa i dubbelt fabelgarn.
Telefonen ringde och jag gick in för att svara....
När jag kom tillbaka för att njuta av mitt goda Royal Blend te,
var Trisse redan där.




Han älskar te med mjölk!
Men det är inte vad som helst som duger,
Earl Grey ratar han.
Det var bara till att gå och göra sig en ny kopp med te.

lördag 21 maj 2011

Afrikanska blommor- med tofs


Sommarens väska är klar. Virkad i afrikanska rutor. Självklart en liten "tassel".

måndag 16 maj 2011

Guacamole kofta på gång o Trisse sover...

Liten Trisse gosar in sig i stickningen, älskar värme.
Rävsover lite.....

söndag 24 april 2011

Trisse får en stickad och tovad kattkorg

Hej!
Här är jag - Trisse, en helt underbar social kattkille av rasen Devon Rex. Blåspotted och snart 6 månader gammal. Hela 3 kilo tung. Som liten hette jag Blueboy och bodde hos min uppfödare Berit Benedict i Holsbybrunn.
Jag bor som ensamkatt och har blivit så bortskämd som man bara kan önska. Får god mat, massor av uppmärksamhet och de bara älskar mig! Jag busar med alltoch alla, leker kurragömma och spinner loss.

Här poserar jag framför garnet som matte ska sticka en kattkorg av.
11 nystan av Eskimå, hm jag vet garnet är rosa, hade jag fått önska så hade jag valt blått...men jag gör mig bra i rosa i alla fall.

Det luktar så gott och är riktigt mjukt och skönt. Gillar att vara med överallt!
Att vara med i, på och under stickningen är både varmt och skönt.
Jag spinner o matte stickar. Så mysigt har vi det ofta!
Kollar att allt går rätt till.
Sticka fortare!
Under stickningen är också ett bra ställe att vara på...
3 dagar senare är den stickade kattkorgen klar.
Den enormt stora kattkorgen har tovats i tvättmaskinen
och krymt till mer än hälften.
Den blev perfekt för en liten underbart bortskämd katt som jag!

lördag 18 september 2010

Stygnhälsning nr 1

Så här härlig blev den blev!
Tack alla tjejer för er medverkan!
Hösten 2009 startade detta projekt.
9 broderiglada tjejer skulle brodera på varandras tyg.
Ett nytt broderi kom i brevlådan varje månad som man fick fortsätta brodera på.
Det var jätteroligt! Hade gärna behållt alla!!!
Temat var en egenvald dikt.
Stygnhälsningen var som ett kedjebrev ungefär,
fast man fick tillbaka sitt eget broderi på slutet,
som man också hade börjat brodera på.
Temat var en dikt, men jag hittade ingen bra dikt till mitt tyg,
ett naturfärgat linnetyg, där jag hade gjort ett eget screen-tryck,
så det fick bli Kornelis Wresviks -
- Barn är ett folk och de bor i ett främmande land...
Jag började med att brodera stenar, små, stora, vita, grå och svarta.
Sen postade jag mitt broderi till Röbäck, som skickade det
vidare till Umeå, som skickade det vidare........
I juli kom det tillbaka :)

fredag 6 augusti 2010

Sitt fint på virkat sadelskydd!

Kan hunden, så kan jag.
Sitt fint!
Virkat sadelskydd i Drops Muskat Soft, virknål nr 3.
Eget mönster.