söndag 31 januari 2010

Det är något visst med knappar........

Det är något visst med knappar,
många vackra att välja på.
Blev inte 100% nöjd med dessa skalknappar,
men de får duga så länge.

söndag 24 januari 2010

Mera pulsvärmare


Av Marie´s garn och garn från Eks lilla bod,
blev det ett par nya pulsvärmare.

torsdag 14 januari 2010

Äntligen är koftan i mormorsrutor färdig!

Nu kan jag bara säga - inte en mormorsruta till denna sidan jul...........




Mönstret är från Drops nr 115-14, virkat i Muskat.

tisdag 5 januari 2010

God vän o god granne

Min goda vän o granne Marie har varit i New York,
själv var jag kaninvakt,
åt busiga rymningsbenägna Spot.
När hon kom hem från "over there"hade hon med sig,
2 underbara garner till mig,
ett ljusblått i alpacka och ett i melerat merinoullgarn.
Garnerna kommer från Peru och Uruguay.
Av alpackagarnet blev det en varm virkad mössa.

måndag 28 december 2009

Usch, vad de kliar.......

Mina första virkade vantar, blev riktigt nöjd faktiskt.
Min dotter utbrast- usch vad de kliar!
Får garanterat behålla dem för mig själv.
Toppen!
Mönster från Stickfrossa, 2 1/2 nystan Deligth,
dubbel tråd och virknål nr 3,5.

lördag 26 december 2009

En till sjal har blivit klar i julhelgen


Candle-flame sjal i Malabrigo-Lace,
mjukare garn får man leta efter.


lördag 19 december 2009

God Jul!

God Jul! önskar jag alla mina vänner

Det finns fortfarande några taxar kvar som väntar på ny familj.