fredag 11 november 2011

Kliande elände!

Ja ha, då har man stickat en kofta igen som säkerligen inte kommer att få se dagens ljus.
Långt ifrån allt man stckat blir man nöjd med.
 Lättast är  det att prova kläder i affären. 
Då vet man på en gång om det passar eller inte.
Stickar man själv får man vänta och se.
 Aset kliar! Eländet sitter illa , fel på mig eller koftan...
 ...men garnet är vackert, Drops Alpacka, man kanske skulle repa upp,
men inte idag. Ska sova på saken.
Mönster:
 http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=95&d_id=3&lang=se

3 kommentarer:

skaparlust sa...

Visst är det trist, det är därför jag nästan aldrig stickar koftor och tröjor. De visar sig ofta sitta blääää:-( Mycket tid massor av pengar och sen grrrrr, inte värt det.
Strikk är bra på det sättet för där finns alla tröjor uppstickade så man kan pröva dem innan man köper garn och mönster.

Helena Högberg sa...

En av anledningen att jag i stort sett bara stickar dock-kläder. De är nöjda hur mycket det än sticks!(Sen går det ju fortare också)

Pysselfarmor sa...

nämen ooooooo himla snygg kofta - så synd att den inte passar...kanske har du någon i din närhet som du tycker om och som kanske kan ha den...jag tycker den är så himla fin så det vore synd att repa upp.....

jag håller mig till muddar, vantar och en och annan sjal...mera för att jag inte orkar sticka stort nu. Stickade stort på 1980-talet så jag blev less....