söndag 14 augusti 2011

Ny stickad och tovad kattkorg

 Trisses kattkorg har blivit förliten igen!
 10 nystan Eskimo inhandlades,vitt, grått och svart. 
Den tidigare stickade korgen i rosa nyanser, är sen länge urvuxen.
 Man blir trött av att vänta.
 Riktigt trött!
 Hej å hå, sticka på! Ligger i stickningen och har full koll på läget.
 Den stickade korgen inspekteras innan den ska tovas,
Den luktar så gott !
 Färdigtovad och ligger på tork. Jösses vad den blev liten.
 Baksidan på kattkorgen.
 Klart godkänd!
 En liten middagslur.

11 kommentarer:

Bittan sa...

Den blev jätte fin!! Passar till "Hugos" färg!!! Kram Bittan

Emmy sa...

Underbart! Så härligt söt och hjälpsam!

Cecilia sa...

Så härligt projekt, ivrig katt som deltar i själva processen! Dessutom blev den fin, och det verkar som om Trisse blev nöjd också!

skaparlust sa...

Haha så fin och såklart är pisse supernöjd det kan man ju förstå!!!

Snäckskalsdalen. sa...

Men en sån go katt, en riktigt gosig en och vilken fin korg han fick!
Agnetakram

Black Iris sa...

Men jösses vilket underbart inlägg med både katt och korg..

Kram Maidi

Anonym sa...

Hur mycket krymper eskimo ungefär vid tovning?

Min tråd sa...

Kattkorgen krympte nästan 3/5 delar.

Snor och Glamour sa...

Wow vilken underbar kattkorg
Inlägget är ju lika underbart det!!!

Eva Hudin sa...

Jag såg inte att du hade en devon rex förra gången jag hälsade på. Jag har träffat på den rasen några gånger och förstår att de är otroligt charmiga. Men för mig är det siameser och orientaler som gäller - jag är fast!

Pysselfarmor sa...

nämen o vad häftigt att kissemiss gillar sin korg!