torsdag 15 april 2010

Kosläpp, blåsippor och stickar "spoke" i Bris


Äntligen har det blivit tid för kosläpp och blåsippor.


Var ute hos Eks Lilla Bod i helgen och hittade ett helt underbart mjukt garn i ull och soya - Bris. Soya var för mig något helt nytt. Kul att testa hur det blir. Har börjat sticka på tröjan "Spoke" som jag hittade på knitty.com


http://www.knitty.com/ISSUEwinter09/PATTspoke.php
Här är mönstret på engelska. Vill du ha ett skrattanfal, översätt det till svenska på Google.............

3 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Blåsippor och kosläpp då är det VÅR!!!!

Harrysmatte sa...

Härliga tider med andra ord!!

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Hittade hit till din blogg via en annan blogg. Så kul! Jag handarbetar också jämt, fast det hamnar inte så mycket av det på min blogg.
Hit kommer jag gärna tillbaka!
Ha det gott och hoppas att vi ses!
Agneta