måndag 24 mars 2008

Min luffarslöjd

Min lampa flätad i svart och silverfärgad 0,7 mm järntråd . I ändarna har jag fäst blå lapis-stenar. Tog många timmar att fläta de två trådlagren. Men den är unik, finns bara en.
En av alla mina ljusstakar i luffarslöjd, eller man kanske ska kalla det trådslöjd. Gjord i 0,6 mm järntråd. I hänget finns en röd glaskula . Passar ett lite tjockare ljus.
Mina hushänglar, 14 resp. 16 cm höga, gjorda i 0,6 mm järntråd, vingarna virkade i tunnare tråd. Det blev både en och annan blåsa i händerna. Järntråd är inte det smidigaste att virka i........

4 kommentarer:

Smycka sa...

Jättefin luffarslöjd!

Ulrica =o)

Anki sa...

Så fina saker du har gjort!

Linda sa...

Vilka underbara skaer du har gjort. Super fina

Linda sa...

Vilka underbara saker du har gjort,